A világ egyik legrégibb, és a mai napig szinte változatlan formában fennmaradt tánca az orientális tánc. Eredeti arab neve: raqs sharqi, szó szerint azt jelenti, hogy a kelet tánca. Az első „nyugati” nevet a franciák adták, amikor a XIX. században a Közel-Keletre utaztak, és mivel az európai táncokban addig ismeretlen volt a törzs és a csípő külön mozgatása, tévesen „danse du ventre”-nek nevezték el, amelyet az angol tükörfordítás „belly dance”-re, a magyar pedig hastáncra fordított. Sajnos a név egy téves szókép, hiszen az orientális táncban a táncos egész teste mozog, beleértve a nagyon tipikus fej-, váll- és mellmozdulatokat, amelyeket lágy karmozdulatok kísérnek.

Az orientális tánc gyökerei az ókori világ termékenységi szertartásaihoz vezetnek vissza.

Történet

Minden ókori civilizációban az egyik legfontosabb istenségnek számított a Földanya Istennő. Feladata elsősorban az újjáteremtés volt, amelyet nemcsak a faj szintjén, hanem az egész Univerzumra kiterjedően kell érteni. Ő biztosította az évszakok váltakozását, a természet újjászületését, tőle függött az adott terület jóléte, a jó termés, a jó állathozam és a fajfenntartás. Fontos volt tehát kiengesztelni, áldozatot bemutatni neki, és az ókori emberek ajándékként (számukra természetes módon) fiatal lányok szolgálatát, szüzességét ajánlották fel neki. Így alakult ki a „templomi prostitúció”, amely minden ókori társadalomban létezett. A lányok feladata volt többek között szent táncok végzése az istennő tiszteletére, és ezek a termékenységi táncok számos hastájéki mozdulatot tartalmaztak.

Az ókori világban a vallásos és a világi élet nem különült el, hanem együtt létezett, számukra a „szent prostitúció” fogalma nem jelentett ellentmondást. Valójában ezek a lányok rendkívül megbecsült tagjai voltak a társadalomnak, gyakran külön kiváltságokat élveztek. Indiában például a templomi táncosok, a „dévadászi”-k biztosították a klasszikus táncformák töretlen fennmaradását évezredeken át. A vallásos és a világi gondolkodás párhuzama a művészetekben is megfigyelhető, a lélek vágyakozását az istenséggel való egyesülés után a szerelmesük utáni vágyakozással fejezték ki.

Folytatás és Forrás: Wikipedia
Link

 

 


 



Napfény TáncSport Egyesület és Tánciskola

Telefon: +3620-434-5624
E-mail: info(at)napfenytanc.hu
Web: www.napfenytorna.hu
Web: www.napfenytanc.hu

 

 

 

 

 

 


Orientális tánc és kultúra

A test és a lélek harmonizálása a nőiességen keresztül

Mesterfokon megtanulhatja az orientális tánc rejtelmeit autentikus forrásból, a szír származású végzős táncpedagógustól, Keskeny Anitától.

Az órákon a táncok – fátyoltánc, egyiptomi tánc, stb. – elsajátítása mellett kultúrtörténeti utazást tehet a szír és egyiptomi világ hétköznapjaiba és tradícióiba.

Referenciák:

- Nemzeti Színház (2002-2008)
- Moulin Rouge Revű
- Studio Diszkószínház
- Capricco rendezvény - Mesés Kelet c. műsor
 

A mesénk tehát elkezdődött, s ki tudja, merre még a vége. Csatlakozzon hozzánk, és kérjen kóstolót a Kelet ízeiből!

Tanárnőnk ajánlásával: Hastánc oktatás egyénileg és csoportosan is...

Csoportjaink beosztása: kezdő, illetve haladó.

 

Természetesen, ha további kérdésük merülne fel, szívesen állunk rendelkezésükre akár személyesen, akár bármilyen más formában is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 













 

Napfény TáncSport Egyesület és Tánciskola | Telefon: +3620-434-5624 | E-mail: info(at)napfenytanc.hu | Web: www.napfenytanc.hu és www.napfenytorna.hu
Minden jog fenntartva! Az oldalon feltűntetett cikkek, írások, dokumentumok a az oldalt üzemeltető tulajdonát képezik! Felhasználásuk kizárólag írásos engedély után lehetséges!
Az oldal megtekintéséhez Internet Explorer böngésző ajánlott! Optimális felbontás 1024x768!