Juanita Borcelá

...egy igazi unikumnak számít a világ salsa életében. A Kubában született hölgy számos rokona, testvére és unokatestvére bizonyította már, a Salsa az egész világon, folyamatosan hódítja meg a táncra éhes emberek szívét. Juanita valami hasonlót szeretne. Megismertetni minden kedves érdeklődőt a tánc igazi gyökereivel. Hisszük és gondoljuk, ezt a táncot igazán csak az tudja átadni társainak, aki valóban abba a világba született bele, aki déd-nagyszülei óta szinte csak ebben a stílusban nevelkedett, akinek minden napjait a Salsa járta át! A meglepetés tehát Juanita, egy igazi karibi tündér, aki várja a táncra éhes fiatalok sokaságát!

 

Táncnemek: kubai salsa, bachata, cha-cha-cha, kubai rumba, mambo, merengue, samba...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Napfény TáncSport Egyesület és Tánciskola

Telefon: +3620-434-5624
E-mail: info(at)napfenytanc.hu
Web: www.napfenytorna.hu
Web: www.napfenytanc.hu

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 


 


::A Salsa története::

A Salsa nevének valódi jelentéstartalma mára elhomályosult. A köztudatban a tánc elnevezéseként él, pedig eredetileg a Salsa azt a rendkívül összetett, sokrétű zenei stílust jelentette, melynek kialakulása a XVI. századra nyúlik vissza. Arra az időszakra, mikor megkezdődött az afrikai feketék (szklávék) behurcolása Latin-amerikába.

A szklávék a rabságban is megőrizték és gyakorolták rítusaikat, vallási – mágikus szertartásaikat. Népdalaiknak két alapformája volt: a vallási és a világi dalok, melyek témája a közösség múltjából és jelenéből építkezett. Hangszereiket hím- és nőneműnek tekintették, s tisztelték testüket, lelküket. Legjellemzőbb és legfontosabb zeneszerszámuk a dob volt, annak az életszemléletnek képviselője, melyet őseik földjén hagytak. A mindennapi kínok közepette a dobszóból merítettek erőt a túléléshez, a megújuláshoz.

Az idők során a kubai zenébe beépült a spanyol vándorok vásári éneke, melyet a szklávék átvettek és átültettek saját gondolkodás- és kifejezésmódjukra. Nagy szerepet játszott a zene alakulásában az 1791-ben St. Domingue szigetén (mai Haiti területe) kitört rabszolgafelkelés is. A forradalom elől menekülő franciákkal együtt a nyugat-európai zene is beszivárgott az országba, mely aztán belopta magát a kubai népzenébe és kreolosodott. Így keletkezett több új ritmus is, például a bolero, a contradanza és a guajira.

Az első világháború idején jutott el a városokba a himnuszként tisztelt, gúnyos tiszteletlen hangvételű son, mely a sziget feketék alkotta keleti részéből terjedt, s mely a fejlődés egy új impulzusává vált az egész kontinens tánczenéjében. A 30-as évekre annyira megnőtt népszerűsége, hogy minden kubai dalt befolyása alá vont. Így alakult ki a guajira-son, melyet először egy munkás, Joseíto Fernández komponált. Világhírűvé vált dalának címe "Guajira Guántanamera" volt.

A '20-as években az USA-ból a szigetre látogató fekete zenészek hatására a jazz ritmusvilága is keveredett a kubai zenével, ami többek között a Mambo és a Cha-cha-cha születését eredményezte.

Amit ma Salsaként ismerünk, az a konfliktusokkal teli '60-as években született. Ebben az időszakban rengeteg kubai és puerto ricói emigráns érkezett New Yorkba, ahol a társadalom kitaszított és kizsákmányolt rétegévé váltak, ám igyekeztek megőrizni hagyományaikat, kultúrájukat. Az ő közösségük alkotta "Spanish Harlem"-et, vagy ahogy ők nevezték, "El Barrio"-t. Dalaik a közösség sajátos küzdelmeiről, nyomoráról, problémáiról szóltak. A Beatles-mánia elhatalmasodásával és a popzene fellendülésével a karib zene egy időre háttérbe szorult, ám a '60-as évek végére új hangzások és ötletek fejlődtek ki, melyet a latinók és más bevándorlók is átvettek, s ötvözték a kubai és fekete zenével, a rockzenével, valamint a karib és afrikai folklórral. További újítás volt, hogy olyan hangszereket (például elektromos keyboard) is felvettek, melyek eltértek a karib hagyományoktól, így a zene elvesztette eredeti tisztaságát, viszont egy durva, lázadó, lüktető hangzást kapott.

A stílus az Egyesült Államokban alakult ki, innen meghódította a déli államokat is, mint Dominika, Kuba, Puerto Rico, Venezuela, Mexikó. A '80-as években terjedt el Európában, és Ázsiában is. A kései '80-as években a stílust ötvözték, így alakult ki a latin-rap műfaja, melybe már újabb, haladóbb hangzást megteremtő hangszereket is bevontak.

::Híres Salsa előadók::

Celia Cruz, Tito Puente, Oscar D’Leon, Cheo Feliciano, Fania All-Stars, Eddie Palmieri, Johnny Pacheco, El Gran Combo, Marc Anthony, Andy Montanez, Gilberto Santa Rosa, Larry Harlow, Isaac Delgado, Tito Gómez, Papo Lucca, Dave Valentin, Tite Curet Alonso, Israel López “Cachao,” Joe Cuba, Chucho Valdes, Los Van Van, Adalberto Alvarez, Yoruba Andabo, Grupo Changui, Lazaro Herrera és Ruby Calzado, Beny More, Pérez Prado, Arsenio Rodríguez, Antonio Arcado, Ignacio Pineiro, Trio Matamoros, Orquesta Aragon, Mario Bauza, Machito, Miguelito Valdes, Tito Rodríguez, Rafael Cortijo, Ismael Rivera, Hector Lavoe és Chano Pozo.


forrás: Wikipedia







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napfény TáncSport Egyesület és Tánciskola | Telefon: +3620-434-5624 | E-mail: info(at)napfenytanc.hu | Web: www.napfenytanc.hu és www.napfenytorna.hu
Minden jog fenntartva! Az oldalon feltűntetett cikkek, írások, dokumentumok a az oldalt üzemeltető tulajdonát képezik! Felhasználásuk kizárólag írásos engedély után lehetséges!
Az oldal megtekintéséhez Internet Explorer böngésző ajánlott! Optimális felbontás 1024x768!